Saturday, November 20, 2010

Penat nyer ari ni after sound check and jamming session

Saturday, November 20, 2010
Hari ini terbangunlah aku dari lena setelah tertidor petang.Tak siapa mahu kejutkan,terlajak abis-abisan.Adoi.Seriously aku kepenatan giler babeng!Jumaat malam akuada band.Tak sempat pun aku nak jumpa si Kak Cah even die turun ke kl that nite.Thats akibat sekiranya last minute call.Schedule aku pack.Baru-baru ni je,schedule aku pack sbb aku dah start bergiat aktif dalam muzik.

Setelah sesi jamming hari jumaat,dimulakan dengan hujan yang mencurah2.Sian kat Rudi.Naik moto je pi Kelana Jaya.Nak ke Klang,amik die pada aku too jauh la.So aku just terus gerak ke Grido Studio,Kelana Jaya.Until 1.30 a.m bari dapat jamming setelah menunggu Rudi yang tak sampai2.

Seriously talented drummer,Zaf showing his skill on guitar.

Ape perasaan aku skang?Ntah ler.Skang my mental is focused on Soundstage 2010 organized by ROTTW( Battle of The Band).When I knew,band aku last perform sekali,perasaan tu agak malap sikit.Sebab paling last skali.Crowd mesti dah blah.So mungkin energy dah kurang waktu tu akibat kehilangan audience.So aku pun tak nak amik pusing lor.So jamming pun aritu,nyanyi lagu kedua,lagu funk.Hmm..from raut muka Rudi,aku nampak die masih lagi mengagongkan vocalist lama die.Even aku 2nd vox of him,kadang2 terasa gak bile my style being  double-standard.Vocal lama die tu sore besar n high katanye.But aku sore aku kecik and high.Hmm..he demands me to membesarkan sore.Hmm..too many comments sampai aku lemas.Pada aku,the way im singing potray my sincerity.Aku nak buat my own style.Rudy was still being polite on whatever comments given.Thats the way i appreciate him more.

So hari sabtu after woke up,aku mengalami insomnia.Takleh tido smpi pagi.
Insomnia.It potrays me the best!


Rudy pun nak datang umah aku,nak pi soundcheck.Kesungguhan dia membuatkan aku very confident with him.He is so comitted.Pi la jumpa,ketua editor ROTTW.He is organizer.I looked at many bands showed up that petang.Hmm..perasaan gentar takde tp mereka datang ngan technical knowledge on various instruments.Myself..huhu..nothing.Just berbekalkan gitar and natural vocal gifted from God,aku di sini hari ini.

Lepas tu kami balik,naik kete MYVI aku la.Tiba2 Rudi,offer rakam lagu.Vocal die missing in action.Hmm..kenape yer?Dah rakam..but stop halfway.Ntah.Vocal die sedap.But i my inner feeling still believe in my vocal.But Rudi still trust his first vocalist.Terasa menjauh skit lor.Rudi ada cakap kat aku,die boleh kasi aku lagu tu,but tp aku kena invest skit.200 ++.Untuk mix vocal baru,masuk drum,bass kembali.

Im in the rite lane rite now.Hmm..tp dari segi cost tu aku terasa.Sbb tgh sengkek.Kalu boleh aku nak lagu aku.Tapi die ske lagu die lagi.Terlalu banyak.Bila nak masuk lagi aku camtu?Then die demo lagu die.Hmm..aku tak minat..Sbb lagu tu tak sedap la pada halwa telinga aku.Tp die try to convince me lagu tu sedap.Ntah le.Ngan vocal aku lagi.Aku nak kena bawa lagi style yg dia ingini.Die very comitted ngan kerja die.Thats why aku kalu follow die,aku rasa aku akan ok.Tp tu la..Sebab aku ada another option ngan Kohoth. 

Banyak kekangan  betul antaranya :
1. Lagu tu tak sedap pada aku la (major) .
2. Kekangan cost (major) .
3. Then aku kena top that first vocalist of him(minor)
4.Masa dah suntuk die beria2 nak pasarkan lagu tu probably in January if not die cari vox baru ( major ).
So,aku kena pikir cepat.Tp kalu ikut pun,its good for my exposure.Aku tgh plan nak amik course keyboard.Tp kalu buat projek solo vox ni aku ikut,amcam ngan course keyboard aku tuh.Mana nak cekau duit.Sbb nak attend kelas keyborad pun nak pakai duit gak.Hmm..tp pada aku musician kena la ada ilmu nak main music.Tp dari dulu lagi,pencapaian aku dah berbeza.Dulu from scratch,aku dah ada musician yang mau aku follow aku.Its a good accomplished.

Rite now,fokus aku kat show waktu battle nnt!I try to deliver my best.Hmm..macam kata Pak Editor ROTTW,u r not competing with others,but u battle with your inner self...Im taking that as serious challenge...Wish me luck....!!!!!












1 comments:

Fatin Husna

http://maribinablog.blogspot.com/ ni haa blognyer.. adeh..

Post a Comment

 
◄Design by Pocket, BlogBulk Blogger TemplatesThe Blog Full of Games;