Wednesday, April 13, 2011

Bengang

Wednesday, April 13, 2011
Bengang betul hari ini,untuk melayakkan aku menjadi auditor aku kena attend lab.Yang bengang nye aku kena attend lab bersama-sama dengan sorang lagi new auditor ni.Masalah bile aku nak arrange tarikh,die cakap die tak free.Dah la aku yang tolong manage kan.Aku tau strategi die nak melambatkan aku grad.Ntah aku pun tak tau nak kata ape.

Aku bukan nak menunjuk yang aku ni cepat, masalah nya kalu aku tak abis cepat,aku tak leh pi audit.Maka takde la claim.Aku bukan nak tunjuk bos yang aku ni efektif tapi mmg itu la realitinya.

Kalu nak buat meeting,sape yang amik projector?Aku la sape lagi.Nak harap die.Dia takkan buat punyer.Hanya aku kerana muda daripada die tak semestinya aku ni yang patut jadi mangsa.

Kadang2,kerja2 auditor semua aku kena buat.Kenapa die tak kasi kat auditor lagi satu tu.Ntah.Mungkin die tak bertanggungjawab atas kerja yang orang suruh buat ke atas die.Bile semua orang tengok kerja aku ok,maka semua melihat ke arah aku.Mahu jadikan aku mangsa!Tapi aku hanya menunggu masa,kalu aku dah qualified as auditor, aku dah terikat pada sesiapa,maka aku takkan tolong orang buat kerja mereke.

Itu bukan kerja aku.Kalu bos yang arahkan.Takpe.Ini level aku je.Kenapa aku perlu buat.Hmmm..aku pikirkan sebab aku tak qualified lagi.Kalu aku dah.Jangan harap la aku nak tolong mereka.Kerja mereka kenapa perlu sub pada aku.Buat sendiri la.Ntah.Dalam ofis,semua orang cuba ambil kesempatan.Biarlah.Aku memang akan sentiasa aktif bekerja kerna aku ikhlas berkerja bukan sebab aku nak menunjuk atau mengampu.Aku memberikan apa yang terbaik dari aku.Itu sahaja!

0 comments:

Post a Comment

 
◄Design by Pocket, BlogBulk Blogger TemplatesThe Blog Full of Games;